מעבר דירה: איך עושים את ביעילות?
אוף, שוב עוברים דירה ואתם מעוצבנים, לחוצים ומבולבלים מתמיד. הפעם, בזכות המדריך הבא, זה בטוח יראה אחרת: איך מכינים את הבית להובלה, מה עושים לפני שסוגרים עם חברת הובלה ואיך מתנהלים עם חברת ההובלה?
מעבר דירה הוא עסק מעייף למדי, מתוח ומלחיץ, בירוקרטי ועמוס בפרטים. תמיד יש את החשש שתשכחו משהו ולמעשה זה עלול לקרות, אבל בכל זאת ננסה לתת טיפים מנצחים.
במדריך הבא נסביר איך מכינים את הבית להובלה, מה עושים לפני שסוגרים עם חברת הובלה ואיך מתנהלים עם חברת ההובלה?
איך מכינים את הבית להובלה?
חסלו מלאים - שבוע לפני המעבר כדאי להשתמש במוצרי מזון קשים שלא יתקלקלו במעבר. כדאי לעשות סדר גם בחומרי הניקוי והכביסה השונים, כדי להבטיח שלא יחסר כלום בימים שלפני המעבר. מצד שני, לא לצבור מוצרים מיותרים.
מיינו את החפצים - בכדאי לעשות סדר ולהחזיר חפצים מושאלים, להיפטר מהמיותרים, ולהתחיל לארגן לאריזה חפצים שאינם נמצאים בשימוש יומיומי.
דאגו לאיסוף מסודר של האשפה - אם יש לכם רהיטים שהחלטתם לזרוק ולא לקחת אתכם לדירה החדשה, כדאי ליצור קשר עם העירייה לפני המעבר ולבקש איסוף מיוחד.
אם לא תעשו זאת אתם עלולים לקבל דו"ח. הקפידו לברר בדיוק איפה ומתי עליכם להשאיר את האשפה.
היערכו לאריזה מראש - כדאי לאסוף מראש עיתונים לעיטוף כלי הזכוכית, הכוסות והצלחות, לרכוש סרטי הדבקה, ולהשיג ניירות אריזה, שקיות ניילון, סכין יפני וארגזים בכמות מספקת. אל תשכחו לקנות גם טושים כדי לסמן את תכולת הארגזים.
אל תחפפו עם הארגזים - במקום לגרד מפה ומשם ארגזים קטנים ומתפרקים, או לסמוך על חברת ההובלות שתדאג לכם יום לפני המעבר, אתם יכולים ליצור קשר עם חברה שמספקת ארגזי קרטון ומוצרי אריזה.
מה עושים לפני שסוגרים עם חברת הובלה?
ודאו שלחברת ההובלה יש ביטוח - הפוליסה היחידה שתכסה אתכם במקרה של נזק שנגרם לתכולה הוא ביטוח סחורות בהעברה.
הפוליסה הזו תכסה אתכם במקרה של שריפה, התפוצצות, התנגשות או התהפכות של המשאית. מדובר בפוליסה יקרה, ולא כל החברות מבטחות את עצמן. רוב החברות מבוטחות בביטוח חובה רגיל של המשאית, ביטוח שלא יכסה נזק לציוד שלכם.
ודאו שחברת ההובלה מספקת אחריות - יכול להיות שבמהלך ההובלה ייגרם נזק לחלק מהתכולה שלכם, כמו למשל שריטה על שידה או מכונת כביסה שנשברה לה הרגל. במקרה כזה, ודאו שהמוביל מתחייב לחזור ולתקן את הליקויים ללא תוספת תשלום.
קבעו הובלה לשעות הבוקר - אם תזמינו את המוביל באמצע היום, קחו בחשבון שהוא עלול להתעכב בהובלה קודמת ולאחר אליכם שלא באשמתו. לכן חשוב לקבוע את זמן ההובלה לבוקר.
איך מתנהלים עם חברת ההובלה?
אל תסגרו מחיר בטלפון - ההמלצה היא לדרוש הצעת מחיר כתובה רק אחרי ביקור של נציג חברת ההובלה בדירה שלכם. אם לא תקפידו על כך, אל תתפלאו שהמחיר של ההובלה ישתנה בדירה.
חשוב לציין - רוב המובילים לא מגיעים לביקור מקדים בהובלות קטנות של דירות עד 3 חדרים. הכינו רשימה של כל התכולה, צלמו תמונות או וידאו, עשו הכל על מנת שהמוביל יבין מה כמות התכולה שלכם בבית, מה תנאי הגישה ועוד.
דרשו הצעת מחיר מפורטת - הצעת המחיר צריכה לכלול פרטים אישיים (שם הלקוח, טלפון ותאריך ההובלה), כתובת המוצא והיעד, תכולת ההובלה, שירותים נוספים (אריזה, פירוק רהיטים, מנוף), חומרים לאריזה (קרטונים, נייר דבק, פצפצים, מדבקות סימון), מחיר ההובלה כולל מע"מ,
סכמו מחיר של פירוק והרכבה - גם אם אין תכנון לפרק ולהרכיב את הריהוט בעצמכם, אנו ממליצים לכם לכלול שירות פירוק והרכבה בהצעת המחיר. במידה ותצטרכו פירוק והרכבה ביום ההובלה, עשויים לגבות מכם מחיר מופקע.
סכמו על גובה הטיפ - זה לא חובה, אבל נהוג לתת טיפ לעובדים בתום העבודה. גובה הטיפ ייקבע בדרך כלל על פי מורכבות העבודה ומספר הסבלים. סגרו את הנושא עוד במעמד הצעת המחיר, על מנת למנוע אי נעימות בתום העבודה.
סכמו על פיצוי בגין הברזה - הבאסה הכי גדולה היא מוביל שלא מגיע ביום ההובלה, לכן כדי להמתיק את הגלולה סכמו על פיצוי במידה והוא לא מגיע.