התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי: כל מה שצריך לדעת
למה צריך להתקין עמדת טעינה ביתית?
שוק הרכבים החשמליים תופס תאוצה בישראל וכיום קיימות רק 150 עמדות ציבוריות (בצמוד לחלק מתחנות הדלק הפזורות בארץ). בעמדות אלה, זמן הטעינה עומד על כ-30-40 דקות בממוצע המספיקות למלא רק כ-80% מהסוללת הרכב. אז במקום לעצור באמצע הדרך כדי להטעין את הרכב, מומלץ להתקין עמדת טעינה ביתית שגם תטעין את הרכב לאורך שעות הלילה (בזמן שגם ככה אין שימוש ברכב) וגם תעזור בהארכת חיי הסוללה של הרכב.
איך מתנהלים מול החשמלאי?
כדי להתקין את השקע שישמש את עמדת הטעינה הביתית לרכב, על החשמלאי המוסמך לוודא שמערכת החשמל הקיימת מתאימה להתקנת העמדה ושהיא מסוגלת לספק את הספק החשמל הדרוש לטעינת הרכב. ההמלצה היא מערכת תלת-פאזית, אך זה לא הכרחי. את עמדת הטעינה, ניתן יהיה לחבר גם דרך שקע רגיל באמצעות כבל ייעודי שמתחבר לשקע הביתי. בשיטה זו, זמן הטעינה יהיה מוגבל על פי החוק בישראל והחיבור יכול להתאים לטווחי הטענה קצרים במיוחד ובלתי צפויים (במקרים בהם סוללת הרכב ריקה לחלוטין ולא ניתן להדליק אותו).
כמה עולה התקנת עמדת טעינה ביתית?
מה עלול להשפיע על מחיר העבודה?
סוג ההתקנה
התקנה סטנדרטית היא התקנה שאורכה יהיה במרחק של 3-4 מהחנייה ולרוב, תבוצע בבתים פרטיים. אך, כאשר יהיה צורך בהתקנת עמדת הטעינה בבניין מגורים, המרחק מהחנייה גדול יותר וכך, ההתקנה תהיה יקרה יותר. הסיבה לכך היא הצורך בחציבה והתאמת השטח של החנייה אל עמדת הטעינה הביתית. בנוסף, עבור כל מטר נוסף של כבל חשמלי שייפרס בחנייה תהיה תוספת תשלום שתשתנה בהתאם לסוג הכבל ולמספר המטרים שחישב החשמלאי בזמן ההתקנה.
התקנת תוספות
מעבר להכנת החנייה והתקנת העמדה עצמה, ישנן תוספות שניתן להתקין והן כמובן יהיו בתוספת תשלום. לדוגמה, התקנה של מונה חשמל נוסף, ארון סגור לשקע החשמל, ארון סגור לעמדת הטעינה כולה, עמוד ברזל לעמדת הטעינה, ממסר פחת מסוג B המגן על זרם החשמל הישיר וביצוע מעבר בין קומות בבניין משותף. כל תוספת מוסיפה על המחיר ההתחלתי ויכולה להגיע לעד כ-30% תוספת במחיר הסופי.