למה וכמה: כל מה שכדאי לדעת על תיקון שערים חשמליים
אילו מבין התקלות תוכלו לתקן בעצמכם? מהן התקלות הנפוצות וכמה אמור לעלות תיקון שלהם? הכול במדריך ובמחירון המפורט שהכנו עבורכם
לא כל תקלה מחייבת אתכם להזמין טכנאי, ולעתים בעל המקצוע הרלוונטי הוא בכלל מסגר. ישנן תקלות שתוכלו לפתור בעצמכם, אז אין מה למהר לשלם דמי ביקור מיותרים.
מה יכול לגרום לתקלה בשער, מה התיקון הדרוש וכמה זה אמור לעלות לכם? כל התשובות במדריך זה.
מהן התקלות שתוכלו לתקן בעצמכם?
להחליף בטריות בשלט: ממש כמו תקלות במזגנים, לעתים הכל מסתכם בבטרייה שזזה ממקומה או בבטרייה שהגיע הזמן להחליף. לפני הכל, אם יש בקרבתכם שלט נוסף, בדקו אותו כדי לשלול שלא מדובר בבעיה בשער.
לאחר מכן, החליפו בטרייה לשלט. זו אמנות פעולה שתצריך יכולות של מוטוריקה עדינה (בגלל שהברגים של השלט לרוב קטנטנים), אך היא בהחלט אפשרית. אפשרות נוספת היא לקפוץ לטמבוריה קרובה לבית ולבקש שיחליפו עבורכם את הבטרייה. זה עדיין יעלה הרבה פחות מאשר להזמין טכנאי עד הבית, שיגבה מכם סכום של דמי ביקור במקרה זה.
להסיר מכשולים: אם אין תקלה בשלט, ואתם שומעים את רעש המנוע מתחיל לעבוד כשאתם לוחצים על כפתורי ההפעלה והכיבוי, ייתכן שיש משהו שמונע סגירה או פתיחה של השער. מה למשל? אבן, עלים, צעצוע ואפילו שקית שהתעופפה ומסתירה את חיישן התנועה, ובכך מונעת ממנו תזוזה.
לשמן את הצירים והגלגלים: ממש כמו צירים וגלגלים של דלתות וחלונות, הרי שגם את צירי השער החשמלי ואת הגלגלים שלו יש לשמן אחת לכמה חודשים, אם הוא כבר אין נפתח בצורה חלקה ורציפה כמו בעבר.
מהן התקלות הנפוצות שיצריכו הזמנת טכנאי?
תקלות בשער החשמלי יכולות להיות תקלות מכאניות בשער עצמו, תקלות במערכת החשמלית ותקלות באחד האביזרים המפעילים אותו.
תקלות מכאניות: תקלה נפוצה יחסית היא תקלה בגלגלי השער. גלגל יכול לצאת ממקומו או להיהרס ולחייב את החלפתו. כמו כן, יכולה להיות תקלה במסילה של השער. אם היא התעקמה במשך הזמן, או שזזה עקב תזוזות בקרקע, למשל, בעל המקצוע הרלוונטי לתיקון הוא לא טכנאי, אלא מסגר.
כך גם במצבים שבהם יש צורך בריתוך של רכיב כלשהו בשער עצמו, עקב נזק, בלאי או תזוזה בקרקע.
תקלות באביזרים נלווים:
תקלה בשלט או בכפתור ההפעלה: פתיחה וסגירה של שערים חשמליים מתבצעת לרוב על-ידי לחיצה על כפתור הפעלה (הממוקם ליד השער פיזית) או באמצעות שלט רחוק.
אם גם אחרי שהחלפתם בטרייה, השלט עדיין לא מצליח להפעיל את השער, ייתכן שיהיה צורך בהחלפת השלט עצמו. אפשרות נוספת, היא שיש תקלה במערכת הפיקוד שבין השלט לשער. במקרה כזה, תצטרכו להזמין טכנאי. גם במקרה של תקלה בלחצן הפעלה, יהיה צורך להזמין טכנאי שערים חשמליים.
תקלה במערכת ההפעלה האוטומטית: חוץ מלחצן הפעלה, שלט רחוק או אפליקציה, הרי שקיימת הפעלה אוטומטית של שערים גם באמצעות גלי רדיו או באמצעות זיהוי תמונה של מספר הרכב. אם יש תקלה בעין האלקטרונית, במערכת זיהוי התמונה או באנטנה שאמורה לקלוט את גלי הרדיו, לא ניתן יהיה לפתוח ולסגור את השער החשמלי.
תקלות במערכת החשמלית של השער: מרבית הסיכויים שאם יש תקלה במערכת החשמלית, היא תהיה תקלה בלוח הפיקוד או תקלה במנוע של השער.
תקלה בלוח הפיקוד של השער – זו יכולה להיות תקלה קטנה וזולה לתיקון שגורמת לקצרים, אך זו גם יכולה להיות תקלה מורכבת שיותר שתחייב החלפה של כל לוח הפיקוד.
שימו לב, שישנם פערי מחיר משמעותיים בין לוח פיקוד של שער שמחובר למערכת חשמלית חד-פאזית, בהשוואה ללוח תלת-פאזי.
תקלה במנוע של השער – מנוע של שער חשמלי נחשב לרכיב די עמיד. לכן, אם השקעתם במנוע מדגם איכותי, סביר להניח שב-15 השנים הראשונות, לא תיתקלו בתקלות כלשהן בו. אם הוא ישן, או אם נגרם לו נזק כלשהו, הרי שלא מדובר בתיקון, אלא בהחלפה שלו. מדובר בעלות לא זניחה במיוחד, שמשתנה בהתאם לדגם וליצרן.
אך, יכולות להיות תקלות נוספות שגורמות לקצר חשמלי, בשל חיווט לקוי למשל, או בשל חדירת מים עקב כשל בהתקנה או עקב נזק או בלאי שנגרם למערכת.
כמה אמורים לעלות תיקונים של שער חשמלי?
לפני הכל, גם אם מדובר בתקלה פשוטה יחסית, הרי שיש לא מעט טכנאים שגובים דמי ביקור עבור תיקונים מכאניים פשוטים יחסית בשער חשמלי מברזל ואם יש צורך בהחלפה של שער הברזל, המחיר יחושב לפי מ"ר.
החלפה של מפסקי הגבול (שאחראים על עצירת השער בזמן הסגירה שלו, או על עצירתו הסופית בזמן הפתיחה), היא גם תיקון נפוץ יחסית, המחיר כולל את המפסקים, את העבודה ומע"מ. שימו לב, שזה לא לגיטימי לגבות דמי ביקור בנוסף לתיקון.
החלפת חיישן – אם יש תקלה בחיישן (העין האלקטרונית) עבור תיקון זה נהוג להעניק אחריות של שנה. החלפה של מערכת הפיקוד וכיוון של שני שלטים כולל את התיקון, שני שלטים חדשים ואחריות של שנה.
החלפת לוח פיקוד של שער חשמלי: מדובר בתיקון יקר יותר, אם מדובר במערכת חשמל חד-פאזית. עבור מערכת תלת-פאזית, המחיר יהיה אפילו גבוה יותר.
החלפת מנוע נגרר היא עבודה יחסית יקרה אבל היא מגיעה עם אחריות ארוכה יותר משאר התיקונים (של כ-5 שנים לפחות). שמרו על כתב האחריות של היצרן, ודרשו שהמנוע יהיה מקורי עם הוכחת קנייה שלו.
וכדי לעשות לכם סדר במחירים, צירפנו את המחירון המלא של שערים ומחסומים.