הרבה יותר מעיצוב: השקעה בסביבת העבודה מגבירה תפוקה ומשמרת עובדים איכותיים

סביבת העבודה היא אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחה של עסק. משרדים שבהם משקיעים בעיצוב ובתכנון הסביבה של העובדים, יכולים לתרום ליעילות, פרודוקטיביות, שביעות רצון של העובדים, וכן לשיפור התדמית של החברה.

עוד במדריך
אופי העבודה וסוגי הפעילות: כך תתכננו נכון את המשרד החדש האחראיים על יעילות העובדים: השקיעו בבחירת התאורה ואקוסטיקה מותאמים סביבת העבודה החדשה: טכנולוגיה מתקדמת לצד שמירה על הסביבה עיצוב המשרד מחדש: שלב אחרי שלב לעצב את המשרד מחדש: מה משפיע על המחיר?

עיצוב משרדים הוא תהליך מורכב, המצריך מחשבה רבה על מטרות הארגון ועל צרכי החברה והעובדים. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, כגון גודל המשרד, סוג הפעילות העסקית, פרופיל העובדים, וכן מגמות בולטות בעולם העיצוב המשרדי.

איך בוחרים את הסגנון המתאים, מה חשוב לקחת בחשבון ואיזה אלמנטים יהפכו את המשרד למקום פרודוקטיבי ומזמין? המדריך המלא, לפניכם.

אופי העבודה וסוגי הפעילות: כך תתכננו נכון את המשרד החדש

כל תהליך עיצובי חדש דורש תכנון נכון ומסודר. התכנון כולל מאפיינים רבים שחשוב לקחת בחשבון על מנת לייצר סביבת עבודה יעילה ונוחה.

כיום, משרדים רבים משלבים עבודה היברידית (שילוב של עבודה מהמשרד ועבודה מרחוק). עובדה זו, משפיעה ישירות על תכנון המשרד ועל אפיון החללים שבתוכו.

עבור ישיבות ופגישות משותפות במשרד, חשוב ליצור אווירה מתאימה ולבחור את העיצוב שיאפשר מרחב בחדר לצד פרקטיות. בחדרי ישיבות, נהוג לשלב מקרן, שולחנות ארוכים ומספר גדול של כיסאות שישמשו את המשתתפים השונים.

עבודה מהבית (חלקית או מלאה) תשפיע גם היא על המשרד כולו ובעיקר על גודלו שעלול להצטמצם ולהכיל פחות חדרי עבודה פעילים.

יום עבודה מלא נע בין 8 ל-9 שעות. לכן, ככל שמקפידים שסביבת העבודה תאפשר מקומות מנוחה, מקום מזמין להפסקת צוהריים, עמדת קפה מושקעות וריהוט נוח, כך גורמים לעובד להרגיש קצת יותר בבית, גם כשהוא נמצא במשרד.

החשיבה על רווחת העובד ועל בריאותו, באה לידי ביטוי גם בהשקעה בריהוט ארגונומי ובעידוד הפסקות לפעילות גופנית קצרה, למניעת פגיעה מצטברת בגופו בעקבות ישיבה ממושכת מול מחשב.

ככל שתשקיעו יותר באלמנטים השונים, כך תיצרו לעובדים סביבת עבודה שתגרום להם לעבוד ביעילות ולאורך זמן.

אם תרצו לייצר למשרד אווירה היי-טקיסטית וחדישה, וותרו על כמה משרדים פרטיים, וצרו מרחב פתוח. סגנון עיצוב זה, למרות היותו מאתגר לעתים מבחינה אקוסטית, מגביר את התקשורת, את המעורבות ואת שיתוף-הפעולה בין העובדים.

האחראיים על יעילות העובדים: השקיעו בבחירת התאורה ואקוסטיקה מותאמים

עיצוב של משרד וסביבת עבודה מתמקד בפרטים הקטנים שיהפכו את יום העבודה ואת המקום כולו לאפקטיבי ונוח.

הבחירה החשובה הראשונה, היא בחירת התאורה שחייבת להיות מותאמת ונוחה לעובדים שנמצאים במשרד שעות רבות. תאורה חזקה מדי, תגרום לאי נוחות כעבור מספר שעות, ויכולה להשפיע לרעה על הערנות וכתוצאה מכך גם על הפרודוקטיביות שלהם.

התאורה המומלצת ביותר היא שילוב של תאורה טבעית יחד עם תאורה מלאכותית. איך תוכלו להשיג את זה? בעזרת חלונות גדולים שיכניסו אור טבעי בשעות היום ובעזרת אור חם שישמש את העובדים בשעות החשוכות יותר.

הבחירה השנייה והלא פחות חשובה היא הריצוף. לסוף הריצוף יש השפעה ישירה על האווירה הכוללת במשרד ועל הנראות.

לדוגמה, בחירה ברצפת פרקט תייצר מצד אחד מראה מרשים וחדיש ומהצד השני, תהיה קלה לניקוי ותעניק מענה אקוסטי. אפשרות נוספת, היא בחירה בשטיח מקיר לקיר שממזער את רעשי ההליכה ומחמם את המשרד בחורף. 

סביבת העבודה החדשה: טכנולוגיה מתקדמת לצד שמירה על הסביבה

דרך נוספת להפוך את המשרדים לאטרקטיביים וייחודיים היא בעזרת טכנולוגיה מתקדמת. שילוב של מסכים חכמים, טאבלטים, עמדות מחשב מתקדמות ולוחות דיגיטליים ישדרגו את חוויית העבודה.

התקנה של מסכים חכמים בחדרים השונים תאפשר שיתוף של קבצים ומידע בישיבות ובפגישות חשובות. הנגישות למידע תהפוך לקלה וליעילה יותר ואופי העבודה יקבל פן וירטואלי וחדשני.

בנוסף, שימוש בטבלטים אישיים יאפשר לעובדים לנהל שיחות ודיונים חכמים ויצירתיים יותר ומכאן, שסביבת העבודה תהפוך ליצירתית יותר.

סיבה נוספת ולא פחות חשובה, היא השמירה על הסביבה. באמצעות מסכים דיגיטליים והנגישות הקלה למידע, יפחת הצורך בלוחות מסורתיים, הדפסת דפים ושימוש בחומרים פחות אקולוגיים.

עיצוב המשרד מחדש: שלב אחרי שלב

כאמור, כדי להבטיח שתהליך העיצוב יהיה נכון ויעיל עבורכם ועבור העובדים במשרדים, ישנם כמה שלבי עבודה שכדאי ליישם.

בשלב הראשון, מומלץ להיפגש עם מעצב פנים. במסגרת פגישת הייעוץ, תציגו את הצרכים שלכם ואת הראייה שלכם את המשרד החדש. תצביעו על בעיות שקיימות כיום, ושאתם מחפשים להם פתרון, תשקפו את אופי העבודה ותהיו פתוחים לשמוע גם מניסיון של מעצב עם סביבות עבודה שונות, שכבר התגברו על לא מעט אתגרים שיכולים להיות דומים.

במסגרת הפגישה, נסו לייצר קרבה עם מעצבי הפנים. במידה שלא יהיה חיבור, קבעו פגישה אצל מעצב אחר. החיבור הראשוני חשוב וחיוני לתהליך כולו והוא זה שישפיע גם על התוצאה הסופית.

בשלב השני, מעצבי הפנים יגיעו אליכם למשרד ויבצעו ביקורת ומדידות שיעזרו לכם להתאים את העיצוב ואת האלמנטים השונים בחלל. כלל המדידות והבדיקות יקובצו לתוך פרוגרמה (שרטוט ראשוני) שתשמש את כל בעלי המקצוע השונים שייקחו חלק בתהליך.

בשלב השלישי, תוצג לכם ההדמיה התלת-ממדית הראשונית, שבמסגרתה תוכלו לקבל הצצה לעתיד ולתוצאה הסופית של תהליך העיצוב שבחרתם.

בדומה לפגישת הייעוץ, גם במסגרת הצגת ההדמיה חשוב שתתמקדו בכל פרט ופרט היות ואת התוצאה הסופית בשטח לא תוכלו לשנות.

לבסוף, אחרי שאישרתם את ההדמיה, תיפגשו עם בעלי המקצוע השונים שילוו אתכם בתהליך ויהיו האחראיים על יישום ההדמיות בשטח.

לעצב את המשרד מחדש: מה משפיע על המחיר?

לא רק גודל המשרד משפיע על המחיר, אך הוא בהחלט קריטריון משמעותי. ככל שהמשרד גדול יותר, כך עלות החלפת התשתיות, עבודות הגמר והאבזור יהיו גדולים יותר. ואולם, גם משרד קטן יחסית, יכול לעלות הרבה מאוד כסף לעיצוב מחדש, אם מדובר במערכות יקרות, בהשקעה בציוד אלקטרוני, בתאורה חכמה ובאבזור יוקרתי.

בכל מקרה, לא כדאי להיכנס לתהליך לבד, ללא ליווי מקצועי, שכן בשונה משיפוץ במרחב הביתי, איתו לעתים ניתן להתמודד לבד, הרי שבשיפוץ משרד יש חשיבות גדולה לניסיון בעבודה עם מערכות המשותפות לכלל הבניין, ולמומחיות ספציפית הנגזרת מסוג שיפוץ זה.

מדובר בעבודה שאמורה להשפיע לא רק על בעלי הנכס (שבבית פרטי הם כמה אנשים בודדים), אלא בעשרות עובדים לפעמים, בעלי צרכים שונים. מולם יש את בעלי החברה, שהם לא בהכרח הבעלים של הנכס (או של כולו), את הספקים ואת בעלי המקצוע שלוקחים חלק בשיפוץ. מדובר בקונצרט של ממש, ולא בלהקה קטנה, אם למתוח את גבולות המטאפורה.

כדי לשלוט בתקציב, חשוב מאוד להשקיע בתכנון, בכתבי כמויות מפורטים ובמכרז קבלנים, שיהיה מבוסס על כתבי הכמויות, וישקף הלכה למעשה את התקציב הסופי בפועל.

גורם נוסף שישפיע על מחיר עיצוב הוא צורך בשינויים מבניים. כלומר, בנייה של מחיצות חדשות, העברת החלונות ממקום למקום או הקמה של דלתות ומדרגות בתוך הבניין.

למעצב פנים בפיקוח שלנו, לחצו כאן

למדריכים בתחום העיצוב לחצו כאן

פגישת ייעוץ עם מעצב פנים: כל מה חשוב לדעת

צריכים טיפים לפני פגישה עם מעצב פנים? אנו נלווה אתכם לאורך כל התהליך. מה חשוב לעשות לפני שנפגשים עם מעצב פנים, מה חשוב לבדוק מולו וכמה השירות עולה? ריכזנו עבורכם את כל המידע.

בניית הדמיות תלת ממדיות: כל מה שצריך לדעת

צריכים טיפים לפני בניית ההדמיות התלת ממדיות? אנו נלווה אתכם לאורך כל התהליך. מה חשוב לעשות לפני שמגיעים לפגישה, מה חשוב לבדוק במעמד הפגישה וכמה השירות עולה? ריכזנו עבורכם את כל המידע.

פגישת ליווי לצורך רכישת ריהוט: כל מה שצריך לדעת

צריכים עזרה עם בחירת הריהוט והציוד החדש לבית? אנו נלווה אתכם לאורך כל התהליך. מה חשוב לעשות לפני שנפגשים עם מעצב פנים, מה חשוב לבדוק מולו וכמה השירות עולה? ריכזנו עבורכם את כל המידע.

ניקיון אחרי שיפוץ: כל מה שצריך לדעת

זקוקים לניקיון אחרי שיפוץ? אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך. מה כולל ניקיון אחרי שיפוץ, איך מתנהלים מול חברת הניקיון לפני העבודה ובמהלכה וכמה יעלה הניקיון? כל התשובות לפניכם.

לכל התקלות ועבודות

arrow