הזמנת צבעי: כך תעברו את זה בשלום
צריכים להזמין צבעי? הגעתם למקום הנכון, אנחנו נסייע לכם לצלוח את המשימה הזו בשלום. אז למה כדאי לדרוש הצעת מחיר כתובה ומה קורה במידה ואתם לא מרוצים מהעבודה? כל התשובות.
האמת היא שזה מבאס מאד להזמין צבעי ולבסוף להתאכזב קשות מהעבודה שלו, או לגלות שהוא לא באמת עשה את כל מה שסגרתם עליו.
במדריך הבא נסביר למה כדאי לדרוש מהצבעי הצעת מחיר כתובה ומסודרת, מה קורה במקרים בהם לא תהיו שבעי רצון מהעבודה ולמה הכימיה בניכם כל כך חשובה להצלחת הפרויקט.
קחו הצעת מחיר כתובה
אל תסתפקו בהצעת מחיר טלפונית ואל תזמינו בעל מקצוע שאומר לכם שיש לו שנים של ניסיון בתחום ושיהיה בסדר, אתם צריכים לדעת שזה פתח לצרות.
אין שום דרך לבעל המקצוע להעריך באמת את מורכבות העבודה ולתת הצעת מחיר מסודרת, אלא אם כן הוא בא אליכם לדירה לביקור מקדים ובודק אותה מקרוב.
צבעי מקצועי צריך לבדוק מקרוב את גודל הדירה, כמות החדרים בה, מצב הקירות והאם הם דורשים תיקונים שנחשבים מורכבים יותר מתיקון סטנדרטי של קיר.
חשוב לציין - צבעי הוא לא שיפוצניק, הוא מגיע אליכם הביתה על מנת לבצע עבודת צביעה. אולם, הוא כן צריך לבצע עבודת הכנה מקדימה של תיקונים בקירות. מדובר בתיקונים סטנדרטיים ובמידה ומצב הקירות בבית רעוע, תצטרכו לשלם יותר כסף.
בכל אופן, הצעת המחיר שאתם מקבלים צריכה להיות כתובה ומסודרת, עדיף שלא בכתב יד, על מנת שתוכלו להבין כל פרט ופרט שבה.
בררו מראש שבעל המקצוע אכן מתכוון למה שהוא כותב. במידה והוא כותב על גבי ההצעה "שיוף כל הקירות ותיקונם עד לקבלת מראה אחיד", הוא באמת צריך לעמוד מאחורי המילים שלו ולבצע את זה, גם אם הוא גבה מכם מחיר זול.
טיפ חשוב להתנהלות נכונה - קחו מספר הצעות מחיר ואף פעם אל תסתפקו באחת. כך תוכלו להשוות בניהן ולנסות להבין ממה נובעים הפערים במחיר. ההמלצה החד משמעית שלנו עבורכם היא לבחור בהצעה שנראית לכם הכי מקצועית ולאו דווקא בזו הזולה ביותר.
ודאו מה קורה במקרים של עבודה לקויה
מה לעשות, העולם הוא לא ורוד ולפעמים יש מקרים בהם לקוחות לא מרוצים מהעבודה של בעל המקצוע. אז אמנם מדובר בתופעה טבעית שעלולה להתרחש לעיתים, אך בדיוק בגלל זה אנחנו ממליצים לכם לסגור מראש עם בעל המקצוע מה קורה במקרים בהם אתם לא שבעי רצון מהעבודה.
צאו מנקודת הנחה שאתם לא צריכים להסתמך על טוב הלב של בעל המקצוע שיגיע לתקן את הליקויים ושאתם צריכים שהכל יהיה כתוב. בכל מצב אחר, אתם עלולים להיכנס למאבקים ושיחות לא נעימות מול בעל המקצוע.
חשוב לציין - בדירות ישנות יתכנו ליקויים שנובעים כתוצאה ממצב הדירה. לדוגמה, אם הזמנתם צבעי שיצבע לכם קירות מלאים ברטיבות ועובש, ברור לכם שהצביעה לא תחזיק מעמד.
אז נכון, במצבים כאלה אנחנו מצפים מבעלי המקצוע שיגידו ללקוחות שלהם שהקירות רטובים ואין טעם לצבוע אותם, אך אם הם כבר נצבעו, דעו שלבעל המקצוע אין שליטה על התוצאות.
בשורה התחתונה - דרשו מבעל המקצוע לציין על גבי הצעת המחיר או חוזה העבודה מה קורה במקרים בהם אתם לא מרוצים מהעבודה, אם הצבע התקלף, אם גיליתם ליקויים ועוד. צבעי אמין ומקצועי שמאמין באיכות העבודה שלו, לא יהסס לסגור אתכם מראש סבב תיקונים.
אל תחסכו במקומות שלא צריך
בסופו של דבר איכות הצביעה תלויה במגוון גורמים, לא משנה כמה הצבעי שהזמנתם יהיה מקצועי. כבר פגשנו מקרים בהם לקוחות הזמינו צבעי לדירה ישנה בת 70 שנה על מנת לחדש את הדירה לקראת חוזה שכירות.
בפועל בעל המקצוע נדרש לצבוע חלונות עץ סדוקים, דלתות בלויות, קירות מתקלפים ותקרה מתפוררת. לכן, יש מקרים שבהם אתם צריכים לעשות אחד ועוד אחד ולהבין שצביעה סטנדרטית פשוט לא תספיק לכם.
אז במיוחד במקרים של דירות ישנות עם קירות מתקלפים, אל תחסכו כסף ואל תסתפקו בצביעת דירה סטנדרטית. אתם צריכים שבעל המקצוע יקלף את הקירות לגמרי, ימרח שתי שכבות של שפכטל אמריקאי ורק אז יישם שתי שכבות צבע, או כמו שזה נקרא בשפה המקצועית "שתי ידיים".
אם החלונות בדירה הם חלונות עץ ישנים ומתפוררים, שום צביעה, איכותית ככל שתהיה, פשוט לא תחזיק מעמד, כך גם לגבי הדלתות. לכן, יש מצבים בהם פשוט מומלץ להחליף את החלונות והדלתות בבית מאשר לדרוש מהצבעי שלכם להתמודד איתם.
בסוף הכל עניין של כימיה
אנחנו יכולים לתת לכם אין ספור טיפים מקצועיים, טכניקות צביעה, שלבים ומה לא. אבל האמת? בסופו של דבר הכל קם או נופל על הכימיה שלכם עם הצבעי.
לכן, כבר בשיחת הטלפון הראשונה שלכם עם הצבעי, שימו לב שמדובר בבעל מקצוע סובלני שעונה על כל השאלות שלכם, גם אם הן קשות לפעמים. אם אתם מרגישים שהצבעי לחוץ קצת בשיחת הטלפון ורק רוצה לסגור, כך זה ייראה גם בדירה שלכם.
במידה ויש לכם כימיה עם הצבעי ואתם מרגישים רגועים להזמין אותו, זה הזמן לחזק את התחושה הזו גם עם תוצאות בשטח. קראו את כל חוות הדעת האמיתיות על הצבעי ובדקו מה הציון שלו באתר המקצוענים, כך תוכלו לקבל מושג ברור על איכות בעל המקצוע.
לפני העבודה, כנסו למחירון המומלץ לצרכן, בדקו את המחיר הנפוץ על העבודה בשוק וקראו את כל המידע על העבודה. ככל שיהיה לכם יותר ידע מקצועי, כך ההתנהלות שלכם מול בעל המקצוע תהיה טובה יותר.