מתי צריך החלפת מדחס במזגן?
החלפת מדחס במזגן היא עבודה יקרה שלא תמיד משתלמת, במיוחד במזגנים עד 2 כוחות סוס. במדריך הבא נסביר מה זה מדחס, מתי צריך החלפת מדחס ואיך טכנאי מזגנים מקצועי מחליף מדחס?
החלפת מדחס במזגן היא עבודה מורכבת ולא תמיד משתלמת, בעיקר במזגנים קטנים עד 2 כ"ס.
במדריך הבא נסביר מה זה מדחס, מתי צריך החלפת מדחס ואיך טכנאי מזגנים מקצועי יחליף מדחס?
מה זה מדחס?
מדובר באחד הרכיבים העיקריים ביחידה החיצונית של המזגן והוא מכונה גם בשמו הלועזי – קומפרסור.
תפקידו להמיר את האנרגיה של המנוע לאנרגיה תרמית של חימום או קירור. המדחס למעשה דוחס את הגז דרך צינור הנחושת ודוחק את נוזל הקירור לעבר היחידה הפנימית של המזגן הממוקמת בבית.
מתי צריך החלפת מדחס?
ברגע שמתגלה בעיה בחימום או קירור במזגן, אחד הרכיבים הראשונים שטכנאי צריך לבדוק הוא תקינות המדחס.
ברוב המקרים, תקלה במדחס קשורה לקבל המדחס שאחראי להפעיל את המנוע. החלפת הקבל נחשבת לעבודה פשוטה ולא יקרה שמסתכמת במאות שקלים.
עם זאת, אם המדחס מקולקל ומחייב החלפה, צריך לבחון אם מדובר בעבודה משתלמת. החלפת מדחס עולה אלפי שקלים, סכום שמתקרב לעיתים ל-40 או 50 אחוזים מערך המזגן כולו. במצב כזה, לא משתלם להחליף את המדחס ורצוי לשקול רכישת מזגן חדש.
איך טכנאי מזגנים מקצועי יחליף מדחס?
לפני פירוק המדחס הישן הטכנאי צריך לרוקן את המזגן מהגז ולנתק את המדחס מהחשמל. לאחר מכן ניתן לשחרר את האומים שמקבעים את המדחס ליחידה החיצונית של המזגן.
השלב העיקרי בהחלפת המדחס הוא פירוק שתי צנרות הנחושת שמחוברות אליו בעזרת ברנר. לאחר מכן ניתן לשלוף את המדחס הישן ולהחליפו בחדש - חשוב מאוד להתקין דגם דומה.
כיצד ניתן לדעת שמדובר במדחס חדש? שימו לב שבחורי הכניסה במדחס המיועדים לצינורות הנחושת יש אטמי גומי שמגיעים עם כל מדחס חדש ישירות ממפעל הייצור.