הכל על תיקון וטיפול במזגנים
מה כדאי לעשות לפני הזמנת טכנאי, מחירים מומלצים לעבודות ושירותים, טיפים, מונחים שכדאי להכיר וכל מה שחשוב לדעת על תיקון מזגן.
אין עיתוי טוב לתקלה במזגן וסביר להניח שהיא תתפוס אתכם ביום הכי חם או הכי קר בשנה.
מה כדאי לעשות לפני הזמנת טכנאי? מחירים מומלצים לעבודות ושירותים, טיפים, מונחים שכדאי להכיר וכל מה שחשוב לדעת על תיקון מזגן.
האם אתם יכולים לתקן את המזגן בעצמכם?
כדי לדעת האם מדובר בתקלה אותה אתם יכולים לתקן בעצמכם, חשוב להכיר קודם כל את התקלות האפשריות במזגן ואת דרכי הטיפול בהן.
אחרי שזיהיתם את אופי התקלה, תוכלו לנסות לפתור אותה בעצמכם במקרים הבאים:
שלט לא עובד / עינית מקולקלת: מחליפים סוללות חדשות בשלט.
אם המזגן עדיין לא עובד, מוציאים את התקע ל- 10 שניות ובודקים אם בזמן לחיצה על השלט, יש סימון שמופיע עליו. אם כן, כנראה שמדובר בבעיה בעינית ויש להזמין טכנאי.
נזילת מים: נסו לכבות את המזגן, להוציא מהתקע ולבדוק אם הצינור שמוציא את המים מחוץ לבית, סתום.
אם כן, יש לנשוף בחוזקה לתוך הצינור ולנסות לשחרר את הסתימה. אם הסתימה אינה משתחררת – יש לקרוא לטכנאי.
המזגן עובד בצורה לא יעילה (פילטר / מסנן מלוכלך): להוציא את הפילטר, לנער אותו ולשטוף עם מים וסבון, כאשר כיוון המים נגד כיוון יניקת האוויר.
פילטר מלוכלך יכול לגרום לנזילות ולהרוס את הרדיאטור.
אין אספקת חשמל למזגן: ניתן לראות אם מגיע חשמל למזגן על ידי התבוננות בנורית דולקת על המזגן עצמו.
אם לא – יש לבדוק שהפקק בלוח החשמל לא קפץ, שהשקע מחובר לחשמל ושהמתג דולק.
מה עושים לפני שמזמינים טכנאי מזגנים?
מחיר
לפני שמזינים טכנאי לתיקון תקלה, חשוב לבדוק את המחיר המומלץ לתיקון תקלות במזגן.
אחריות
בדקו האם יש לכם אחריות על המזגן. אם האחריות בתוקף יתכן שאתם זכאים לתיקון התקלה כחלק מהשירות.
חלקים יקרים
לא מומלץ לנסות לתקן מדחס או מנוע פגומים – המומחים ממליצים על רכישת רכיב חדש.
במידה ומספר רכיבים במזגן לא פועלים כראוי, יתכן ורכישת מזגן חדש תהיה זולה יותר מהחלפתם.
למה חשוב לשים לב בזמן העבודה?
לעיתים ישנם מספר פתרונות אפשריים לתיקון הבעיה. לפני שאתם מאשרים לטכנאי להתחיל לתקן את הבעיה באופן שהציע, שאלו אותו האם ישנם פתרונות אחרים, כדי שתהיו מודעים לקשת האלטרנטיבות לרבות העלויות שלהן.
בקשו מהטכנאי הצעת מחיר מפורטת ובדקו אותה לפני שהוא מתחיל לתקן את הבעיה במזגן.
למה חשוב לשים לב בתום העבודה?
בקשו מהטכנאי אחריות בכתב על התיקונים שעשה. 3 חודשים הוא פרק הזמן המקובל לאחריות על התיקון.
החשבונית צריכה לפרט את הטיפולים שבוצעו, החלקים שהוחלפו ואת המחיר. חשוב לשמור עליה גם כאסמכתא לטיפול וגם לצורך עדכון הטכנאים שיטפלו בתקלות הבאות במקרה הצורך