מה התלונות הנפוצות נגד טכנאי מזגנים ואיך נמנעים מהן?
התקלה חזרה אחרי שהטכנאי טיפל בה, הטכנאי גבה מחיר מופקע, הטכנאי הבריז והטכנאי לא סיפק חשבונית: אלו התלונות הנפוצות נגד טכנאי המזגנים. במדריך הבא נסביר איך מתנהלים מול טכנאי המזגנים לפני העבודה ובמהלכה, ונמנעים מהוצאות מיותרות ועוגמת נפש
טכנאי מזגנים עמוסים במיוחד בחודשי הקיץ, וגם המקצועיים שבהם נופלים לפעמים לקטנות ואנחנו אלה שמשלמים את המחיר, בין אם זה על גביית מחירים מופקעים, עבודה לא מקצועית והברזות למיניהן.
במדריך הבא נפרט מהן התלונות הנפוצות נגד טכנאי המזגנים, כמו תקלות שחוזרות לאחר התיקון, מחירים גבוהים במיוחד, הברזות או איחורים ואי מתן חשבונית, ונחלק לכם טיפים איך ניתן להימנע מהן לפני העבודה ובמהלכה.
1. התקלה חזרה לאחר שטכנאי המזגנים טיפל בה
זה קורה בדרך כלל כשהמזגן לא מקרר או מחמם, טכנאי המזגנים מגיע לביתכם ואחרי דקות בודדות מציע למלא גז בעקבות דליפה במערכת הגז. מדובר בפתרון קסם עבור הטכנאי – זו עבודה משתלמת שלא אורכת זמן, קלה לביצוע והמזגן חוזר לקרר באופן מיידי, לשמחתו של הלקוח שסובל ממזגן מקולקל בחודשי הקיץ החמים.
אבל אז מה קורה לפעמים? תוך כמה ימים או אפילו שבועיים, המזגן שוב לא מקרר ואנחנו נשארים מתוסכלים. הסיבה לכך היא חוסר מקצועיות של טכנאי המזגנים, שלא בדק כראוי את ממדי הדליפה במערכת הגז ומילא גז חדש במחשבה שהוא נותן לנו שקט לתקופה הקרובה.
במקום זה, צריך להזמין את הטכנאי שוב ולשלם סכום גבוה על איתור ותיקון הדליפה – העבודה שהוא היה צריך לבצע מלכתחילה – ולקוות שהוא יגבה פחות כסף על הביקור הנוסף ומילוי הגז. במקרים כאלה, טכנאי המזגנים מנסה לעשות קיצורי דרך ולחסוך לעצמו זמן ואתם אלה שמשלמים את המחיר.
איך מבטיחים שטכנאי המזגנים יבצע עבודה מקצועית?
דרשו שהטכנאי ייתן לכם אופציות – גם אחרי שטכנאי המזגנים מודיע לכם שהוא מצא את הפתרון לתקלה ונותן לכם הצעת מחיר משתלמת, בדקו מהן האופציות האחרות לתיקון הבעיה – אפילו אם מדובר בהוצאה גדולה יותר. אנחנו מצפים מטכנאי מזגנים מקצועי שיסביר, כמו במקרה של בריחת גז, שמילוי גז מהווה לעיתים פלסטר בלבד ועדיף לאתר את הדליפה.
בנוסף, הקפידו לשאול את הטכנאי מה הוא עושה בכל צעד כדי לקבל שקט נפשי וביטחון. אם הוא מפרט את שלבי העבודה באופן מסודר ומקצועי ולא מנסה לחרטט או להתחמק, זה סימן לכך שמדובר בבעל מקצוע אמין.
דרשו אחריות על העבודה – במקרה של מילוי גז, עליכם לדרוש מטכנאי המזגנים אחריות בכתב על העבודה. במקרה שהתקלה תחזור ותצטרכו לבצע איתור ותיקון דליפה, לא תצטרכו לשלם פעם נוספת על מילוי גז. אם הטכנאי מסרב לתת לכם אחריות, זה אמור להדליק אצלכם נורה אדומה.
2. טכנאי המזגנים גבה מחיר מופקע
עליית מחירים בקיץ – טכנאי המזגנים מאוד עסוקים בחודשי הקיץ החמים (בעיקר יולי-אוגוסט) ולעיתים הם מנצלים את העובדה הזו כדי להקפיץ מחירים, הביקוש גבוה במיוחד וההיצע נמוך. זה קורה בעיקר אצל טכנאים שעוסקים בתיקונים בלבד, אבל גם בהתקנות.
החלפת רכיבים יקרים – דרך נוספת לגבות מחיר גבוה היא החלפת רכיבים יקרים. במזגן יש לא מעט חלקי חילוף יקרים, כמו המדחס, מנועי המאווררים וכרטיס הפיקוד, והחלפתם יכולה לעלות עד 50 אחוזים מערך המזגן (במקרה כזה יותר משתלם להחליף את המזגן). עם זאת, ברוב המקרים התיקון הרבה יותר זול ופשוט, כמו החלפת קבלים במדחס ובמנועי המאווררים.
גביית עבודה וביקור בנפרד – עבודות קטנות ופשוטות כמו ניקוי פילטרים, ניקוי צינור הניקוז וכיוון השלט אמורות להיכלל במחיר הביקור של טכנאי המזגנים, ולא להיות מחושבות בנפרד. אלו תיקונים שניתן גם לפתור עצמאית או עם עזרה טלפונית, אין סיבה לשלם עליהן יותר ממחיר ביקור.
פירוט יתר על העבודה – כדי להצדיק את המחיר הגבוה על העבודה שנעשתה, יש טכנאים שמתמחרים כל חלק של העבודה בנפרד וכך הם מצטיירים כמקצוענים, בעיקר אם מוגשת חשבונית עם מספר סעיפים.
איך מונעים מטכנאי המזגנים לגבות מחיר מופקע?
ערכו סקר שוק – נכון, מזגן לא מקרר בחודש אוגוסט הוא סיוט, אבל אין סיבה לשלם מחיר מופקע על תיקון. לכן, נסו להתייעץ לגבי התקלה עם שני טכנאים לפחות ולקבל הערכת מחיר. במקרה שאתם מזמינים טכנאי שדורש סכום גבוה במיוחד על התיקון ועדיין לא ביצע את העבודה, שלמו לו רק על מחיר הביקור ותיקחו בעל מקצוע אחר. לפחות יצאתם עם קנס נמוך.
כשמדובר בהתקנה ותחזוקה שוטפת, מומלץ להקדים את העבודות לחודשי החורף או המעבר, תקופות שבהן הטכנאים פחות עמוסים, ובכך לחסוך כסף.
בדקו את המחירון המומלץ – במקרה של בעיות במזגן, קשה לפעמים לחבר בין סוג התקלה לסוג העבודה שנדרשת מהטכנאי, אבל חשוב שתבינו מראש מהם הסכומים פחות או יותר. תוכלו להיעזר במחירון טכנאי המזגנים המומלץ של המקצוענים והשוו את המחיר שהטכנאי נותן לכם. במקרה שהסכום עובר את הטווח הגבוה, נסו לברר את הסיבות לכך.
דרשו הצעת מחיר כתובה – אפילו כשמדובר בהערכת מחיר דרך הווטסאפ, כי הטכנאי עדיין לא איתר את התקלה, חשוב לדעת מה סדר הגודל של התיקון כדי לא להיות מופתעים. זה נכון במיוחד במקרה של התקנה שנקבעת מראש, כאשר לא תרצו שהמחיר ישתנה במועד הביקור בגלל מורכבות העבודה או בעיות גישה.
טיפ: ודאו שהמחיר שטכנאי המזגנים נותן לכם כולל את המע"מ, אחרת תצטרכו לשלם תוספת במועד הביקור או ההתקנה.
3. טכנאי המזגנים הבריז או איחר
קרה לכם שקבעתם עם טכנאי המזגנים על שעה מסוימת, פיניתם את הבוקר, לקחתם חצי יום חופש - והבן אדם פשוט לא הופיע? במקרה הפחות גרוע, הטכנאי איחר בכמה שעות ונאלצתם לחכות לו עצבניים. מאוד מתסכל.
מהם הגורמים להברזות ואיחורים? זה יכול לקרות מפני שהטכנאי שכח שקבעתם או שהוא קיבל עבודה משתלמת יותר במקום אחר, זה כבר לא משנה כי הנזק נעשה. לא רק שהפסדתם חצי יום בעבודה והמזגן עדיין מקולקל, עכשיו אתם צריכים להזמין טכנאי חדש מעכשיו לעכשיו וזה עלול לעלות ביוקר.
איך מונעים מטכנאי המזגנים להבריז או לאחר?
תתזכרו את הטכנאי לפני העבודה – זה נשמע מאוד לא מקצועי, אבל בהחלט יכול לקרות שהטכנאי פשוט שכח שקבע איתכם. לכן, שלחו לטכנאי תזכורת יום לפני העבודה ותוודאו שהוא מגיע, כך תוכלו להיות בטוחים כמעט במאה אחוזים שהדברים יתנהלו כשורה. הטכנאי לא אישר הגעה או לא ענה? לא נורא, עדיין נשאר לכם זמן לקבוע עם מישהו אחר.
אל תזמינו בלחץ – כשיש תקלות במזגן, בין אם הוא לא מקרר או יש נזילה, אנחנו חייבים לפתור אותן כמה שיותר מהר ולכן התלות בטכנאי אמין ומקצועי היא אבסולוטית. אבל יש מקרים אחרים, כמו התקנת מזגן חדש או תיקון מזגן בחדר פחות פעיל, שמומלץ לסגור עם טכנאי כמה ימים מראש וללא לחץ. זה יפחית את הסיכויים להברזה או איחורים.
4. טכנאי המזגנים לא סיפק חשבונית
הפקת חשבונית מצד טכנאי המזגנים בתום העבודה היא אחד המרכיבים החשובים המצביעים על המקצועיות שלו, ולא תמיד זה קורה מסיבה כזו או אחרת. הוא יכול להיות מנוסה ומקצועי באופן שבו הוא מטפל בתקלה, אבל זה לא שווה כלום ללא חשבונית.
חוץ מהעובדה שמדובר בהוכחה לכך שבוצעה אצלכם עבודה, החשבונית במקרים מסוימים משמשת גם כתעודת אחריות לכל דבר ויכולה לחסוך לכם הרבה כסף. אל תסתפקו בחשבונית מאולתרת בווטסאפ, כמה שעות או יום אחרי העבודה, ואל תתנו לטכנאי למרוח אתכם. דרשו ממנו עוד באותו הרגע חשבונית מסודרת עם הפרטים המלאים שלו ושל העבודה.
איך מוודאים שטכנאי המזגנים יספק חשבונית?
דרשו חשבונית מראש – בשיחת הטלפון עם הטכנאי, דרשו ממנו שיספק לכם חשבונית בתום העבודה. הבקשה הזו תגרום לו להבין שאתם מצפים לעבודה מקצועית, גם אם זה אומר שהטכנאי פתאום יגיד לכם שצריך להוסיף מע"מ והמחיר יקפוץ בעקבות זה. בקיצור, אל תתפשרו על החשבונית כי זו תעודת האחריות שלכם.
ודאו שהחשבונית ברורה – אחרי שאתם מקבלים את החשבונית, ודאו שאתם מבינים את מה שכתוב בה ואל תהססו לשאול את הטכנאי לגבי הפירוט. במקרה שיש אחריות על העבודה, זה צריך להיות מצוין על החשבונית. כמו כן, אל תתביישו לבקש מהטכנאי חשבונית חדשה במקרה שהיא לא ברורה.
רק שתדעו, אלה הפרטים שצריכים להופיע על החשבונית: שם הטכנאי, שם העסק, ח.פ, טלפון של הטכנאי, פירוט העבודה המלא, אחריות (אם יש).
כך המקצוענים דואגים לכם לראש שקט!
מטרתנו היא שישראלים יוכלו להזמין טכנאי מזגנים אמין ומקצועי בשקט נפשי וביטחון, כזה שיעמוד בזמנים שסגר אתכם, יבצע עבודה מקצועית ויגבה מחיר הוגן כמובן.
כאן בדיוק אנחנו – המקצוענים – נכנסים לתמונה: ביצוע סינון מקפיד של טכנאי המזגנים לפני שהם מציעים את השירות דרך האתר שלנו, מה שמאפשר לנו להבטיח שרק מקצוענים אמיתיים יפרסמו אצלנו. כמו כן, אנחנו מפקחים על האינסטלטורים שלנו ומוודאים שהם מגיעים ללקוחות שלהם בזמן, מבצעים עבודה מקצועית, גובים מחיר הוגן וכמובן מספקים חשבונית על העבודה.
טכנאים שלא עומדים בסטנדרט השירות שלנו לא יוכלו לספק שירות ללקוחות של המקצוענים, פשוט מאוד. מחלקת איכות השירות שלנו תיכנס לתמונה בכל פנייה, תבדוק את המקרים שבהם הלקוח לא היה מרוצה מהשירות ותדרוש מאותו טכנאי להתיישר בהתאם לסטנדרט השירות המחמיר של המקצוענים.