כל מה שחשוב לדעת על קודי תקלות במזגן
הדלקתם את המזגן והופיע קוד משונה על הצג? אל תיבהלו, במדריך הבא נסביר מהם קודי התקלות הנפוצים במזגני אלקטרה, תדיראן וטורנדו, איך ניתן להתמודד איתן ומה התיקון הנדרש?
הופעת קוד תקלה במזגן יכולה להיות מלחיצה בהתחלה, אבל אם שמרתם את חוברת ההוראות שקיבלתם במועד ההתקנה תוכלו לעבור עליה ולגלות בעצמכם מהי התקלה ואיך מתמודדים איתה. ברוב המקרים צריך להזמין טכנאי מזגנים מקצועי שיאתר ויטפל בתקלה.
ובכל זאת, הכנו עבורכם מדריך שמאגד את קודי התקלות הנפוצים במזגני אלקטרה, תדיראן וטורנדו, מה גורם לכל תקלה ומהו התיקון הדרוש. יש לציין שהקודים מתייחסים לדגמים העיקריים במזגנים עיליים ומיני-מרכזיים.
קודי תקלות במזגן אלקטרה
קוד תקלה EC – מעיד שלחץ הגז במזגן אינו תקין וסביר להניח שחסר גז במערכת. במקרה כזה המזגן לא יקרר או יחמם וצריך להזמין טכנאי מזגנים שיאתר את מוקד הדליפה, יתקן אותה וימלא גז מחדש.
קוד תקלה E1 – מעיד על תקלה בחיישן הרגש שמודד את הטמפרטורה בחלל החדר. התקלה לרוב נגרמת מקריאה לא נכונה של הטמפרטורה על-ידי החיישן או מחסור בגז שמשפיע על הקירור. במקרה כזה מומלץ להזמין טכנאי שיאתר את הבעיה ויחליף את הרגש במקרה הצורך, עד אז ניתן להפעיל את המזגן על מצב I FEEL המאפשר לדגום את הטמפרטורה מהשלט.
קוד תקלה E2 או F6 – מעיד על תקלה בחיישן הרגש שנמצא על הסוללה ביחידה החיצונית. צריך להזמין טכנאי שיוודא שהחיישן מחובר כמו שצריך, במקרה הצורך יש להחליף אותו.
קוד תקלה E3 – מעיד על תקלה בחיישן הרגש שנמצא על הסוללה ביחידה הפנימית. תפקיד החיישן הוא למדוד את טמפרטורת הגז במזגן וכאשר המעלות גבוהות או נמוכות מדי, הוא יפסיק לעבוד. גם במקרה זה צריך להזמין טכנאי שיחבר או יחליף את החיישן.
קוד תקלה E4 – מעיד על תקלה במנוע המאוורר ביחידה הפנימית (נקרא גם מאיץ) או בכרטיס הפיקוד האלקטרוני. במקרה כזה, סביר להניח שהקבל של מנוע המאוורר נשרף וצריך להחליף אותו – עבודה פשוטה ולא יקרה. אם המנוע או הכרטיס התקלקלו, החלפתם יקרה והמחיר עשוי להגיע ל-50 אחוזים מערך המזגן.
קוד תקלה E5 (מהבהב) – מעיד על בעיה בתקשורת בין היחידה החיצונית ליחידה הפנימית. במצב כזה, סביר להניח שחיבורי כבל התקשורת לא תקינים או לא מחוברים טוב. צריך להזמין טכנאי שיבדוק את החיווט ובמקרה הצורך יחליף כבל.
קוד תקלה F1 – מעיד על זרם גבוה ביחידה החיצונית. התקלה נגרמת כאשר המאוורר ביחידה החיצונית לא נכנס לעבודה והמדחס מתחמם יתר על המידה. במקרה שהמאוורר תקין, יכול להיות שיש מחסור בגז או תקלה בכרטיס הפיקוד. בכל מקרה צריך להזמין טכנאי שיאתר ויתקן את התקלה.
קוד תקלה F2 – מעיד על תקלה בכרטיס של היחידה החיצונית שמורכב משלושה חלקים: כרטיס מתח, כרטיס תקשורת וכרטיס קבלים. במקרים מסוימים המזגן יהבהב ויסמן אלו מהכרטיסים התקלקל וצריך תיקון או החלפה. קודים נוספים שמעידים על תקלה בכרטיס: F7, F8, F9.
קוד תקלה F3 – מעיד על תקלה במדחס. ברוב המקרים מדובר על בעיה במדחס עצמו או בקבל ההתנעה של המדחס, יכול להיות שיש גם תקלה בכרטיס הפיקוד ביחידה הפנימית. בכל מקרה, החלפת מדחס או כרטיס פיקוד נחשבת יקרה ולא תמיד משתלמת. קודי תקלות נוספים שקשורים למדחס: F4 ו-F5.
קוד תקלה FC – לא מדובר בתקלה אמיתית, אלא בתזכורת לנקות את הפילטרים (Filter clean). במזגנים מסוימים ישנו טיימר שתפקידו לתזכר את ניקוי הפילטרים אחרי תקופה מוגדרת, מומלץ אחת לחודשיים כדי שהתפוקה תהיה מירבית. לאחר הניקוי, צריך לאפס את הטיימר.
קודי תקלות במזגן תדיראן
קוד תקלה E1 – מעיד על לחץ גבוה במערכת וגורם להפסקה מיידית בפעולת המזגן. הסיבות לתקלה מגוונות: חיבור לא נכון בין כרטיס הפיקוד ולוח התצוגה, בעיות בחיבור בין המזגן לזרם החשמל בבית, סתימה בצנרת המערכת ועודף גז במזגן. צריך להזמין טכנאי שיאתר את התקלה.
קוד תקלה E2 – המזגן מגן על עצמו מפני קפיאה ולכן מושבת. זה יכול לקרות בגלל מחסור בגז, תקלה בחיישן הרגש ביחידה הפנימית ואפילו פילטרים סתומים, ניקוי פשוט שניתן לבצע לבד וצריך להקפיד עליו אחת לחודש. במקרה שהמזגן צבר לכלוך רב, ייתכן שהטכנאי יצטרך לבצע ניקוי עמוק.
קוד תקלה E3 – מעיד על לחץ נמוך במערכת, לרוב בשל מחסור בגז. ייתכן גם שהתקלה נגרמת בגלל חיבור רופף בין כרטיס הפיקוד ללוח התצוגה, בעיות בחיווטים של מתג הלחץ הנמוך ואף פילטרים סתומים שניתן לנקות לבד.
קוד תקלה E4 – מעיד על סתימה ביחידה החיצונית, נגרם בעקבות כניסת אוויר לא תקינה, חסימה בפתחי האוורור או תקלה במנוע המאוורר. יכול להיות שגם מדובר במחסור בגז או בעיה במדחס.
קוד תקלה E5 – מעיד על תקלה במדחס בגלל עומס מתח. סביר להניח שמקור התקלה נובע מקבל מדחס שרוף, חוטים רופפים או זרימת אוויר לא תקינה הקשורה למנוע המאוורר.
קוד תקלה E6 – מעיד על בעיה בתקשורת בין היחידה החיצונית ליחידה הפנימית. זה קורה בעקבות כבל תקשורת לא תקין או רופף ובעיות בחיווט. ייתכן שמדובר בתקלה בכרטיס הפיקוד ואין התאמה בינו ללוח התצוגה.
קוד תקלה E8 או F2 – מעיד על תקלה בחיישן הרגש ביחידה הפנימית. זה כנראה נגרם מקריאה לא נכונה של הטמפרטורה על-ידי החיישן או מחסור בגז. עד שהטכנאי יגיע לאתר את הבעיה, ניתן להפעיל את המזגן על מצב I FEEL המאפשר לדגום את הטמפרטורה מהשלט.
קוד תקלה F1 – מעיד על תקלה בחיישן הטמפרטורה ביחידה הפנימית, סביר להניח שהוא מנותק ובעיה במגעים עם כרטיס הפיקוד או שיש תקלה וצריך להחליף אותו. ייתכן שגם יש תקלה בכרטיס הפיקוד.
קוד תקלה F3 או F4 – מעיד על תקלה בחיישן הרגש שנמצא על הסוללה ביחידה החיצונית. צריך להזמין טכנאי שיוודא שחיבור החיישן תקין ובמקרה הצורך יש להחליפו.
קוד תקלה H1 – למעשה לא מדובר בתקלה, המזגן נכנס למצב הפשרה על מנת להמיס את הקרח שמצטבר על היחידה החיצונית. מנגנון הגנה זה מתרחש בימים קרים במיוחד ואורך בין 5 ל-15 דקות, בזמן זה לא מומלץ לגעת בכפתורי השלט ולכבות את המזגן.
קודי תקלות במזגן טורנדו
קוד תקלה E2 – מעיד על תקלה בתקשורת בין היחידה החיצונית ליחידה הפנימית. זה כנראה נגרם בעקבות כבל תקשורת לא תקין או רופף ובעיות בחיווט. יכול להיות שמדובר גם בתקלה בכרטיס הפיקוד ואין התאמה בינו ללוח התצוגה.
קוד תקלה E4 – מעיד על תקלה בחיישן הרגש שמודד את הטמפרטורה ביחידה הפנימית. לרוב, הבעיה קשורה לאחד החיישנים בכרטיס הפיקוד וצריך להזמין טכנאי שיבדוק באמצעות מד התנגדות. אם החיישנים תקינים, ייתכן שהבעיה נובעת מכרטיס הפיקוד.
קוד תקלה E5 – מעיד על תקלה במדחס בעקבות עומס מתח. ככל הנראה, מקור התקלה נובע מקבל מדחס שרוף, חוטים רופפים או זרימת אוויר לא תקינה הקשורה למנוע המאוורר. יכול להיות גם שיש תקלה חשמלית וצריך להזמין חשמלאי מורשה.
קוד תקלה P1 – מעיד על לחץ גבוה במערכת וגורם להפסקת המזגן באופן מיידי. הסיבות לתקלה הן בעיות בחיבור בין המזגן לזרם החשמל בבית, סתימה בצנרת המערכת, חיבור לא נכון בין כרטיס הפיקוד ולוח התצוגה ועודף גז במזגן.
קוד תקלה P2 – מעיד על לחץ נמוך במערכת בשל מחסור בגז. ייתכן גם שהתקלה נגרמה בגלל חיבור רופף בין כרטיס הפיקוד ללוח התצוגה, בעיות בחיווט של מתג הלחץ הנמוך ואפילו פילטרים סתומים שניתן לנקות באופן עצמאי.
קוד תקלה P6 – הופעל מנגנון ההגנה ביחידה החיצונית של המזגן, כנראה בעקבות תקלה במדחס, תקלה בקבל המדחס או תקלה בכרטיס הפיקוד. בכל מקרה, צריך להזמין טכנאי שיאתר את הבעיה.