עוברים דירה? כך תיערכו מספיק זמן מראש
גם אם אתם אנשי הדקה ה-90`, כשמדובר במעבר דירה, לא כדאי להגיע ליום ההובלה עם הלשון בחוץ. איזו עזרה תוכלו לקבל מראש? מהן הטעויות שכדאי להימנע מהן ומהו הצ`קליסט שיעשה לכם סדר במקום בלגאן אופייני למעבר? לפניכם המדריך.
מעבר דירה- שלב ההכנות
מי שעבר דירה פעם אחת בחייו, יודע שלא מדובר בחוויה הכי כיפית שיש. מעבר לשינוי המשמעותי שכרוך במעבר למקום מגורים אחר, יש מספיק סידורים שצריך לדאוג להם לפני, במהלך ולאחר המעבר.
אל תחכו לדקה ה-90
בכדי לא ללכת לאיבוד בתוך ים המשימות, ריכזנו לכם אותם לפי השלבים העיקריים ומה כדאי להכניס לכל שלב.
עוברים בעונת השיא? סגרו כמה שיותר מוקדם עם חברת הובלה
עונת הקיץ היא לא רק העונה החמה מבחינת טמפרטורה, אלא גם העונה החמה של מעברי הדירות. הסיבה: סטודנטים מתחילים או מסיימים ללמוד, משפחות מנצלות את החופש הגדול למעבר מבלי להוציא את הילדים משגרת בית-הספר ולא סתם מכנים אותה בשם עונת המלפפונים. זו עונת פגרה, שמתאימה בדיוק לשינויים מסוג זה, כשמרבית המשק בפגרה.
זה לא סוד שממוצע המחירים של הובלות המתבצעות בחורף נמוך יותר ב-15 ואף ב-20 אחוז. ככל שאתם מתקרבים ליולי-אוגוסט, אתם מקטינים את הסיכוי לעבור במחיר נמוך יחסית ולמצוא זמינות גבוהה של חברות הובלה.
לכן, אם במקרה יש לכם אפשרות להקדים או לדחות את תאריך המעבר, נסו להימנע ממעבר דירה בחודשי הקיץ.
אם בכל זאת קבעתם לעבור בקיץ, כמו רוב הלקוחות, נסו לתאם את מועד ההובלה כמה שיותר מראש, וחתמו על הזמנת עבודה לתאריך שנקבע.
החתימה תבטיח את זמינות המובילים שבחרתם, ולא תצטרכו להתפשר על מוביל אחר בעקבות חוסר זמינות.
מומלץ מאוד להזמין את ההובלה לפחות 30 יום לפני היום המיועד, משום שהיומן של המובילים מתמלא במהירות הבזק.
אם מצאתם חברת הובלה מומלצת, קיים סיכוי לא רע שאם לא תשריינו איתה את התאריך, הוא ייתפס על ידי לקוחות אחרים.
מומלץ להזמין את ההובלה לשעות הבוקר, משום שבצהריים אף פעם אי אפשר להתחייב על שעה מדויקת, משום שהמובילים תלויים בהתקדמות ההובלה הקודמת שנקבעה לשעות הבוקר.
אם קובעים שעה מראש, צריך לעגן את ההתחייבות בהצעת המחיר החתומה.
בנוסף, אם יש לכם אפשרות, הזמינו את ההובלה לאמצע החודש, שהיא התקופה הכי פחות עסוקה של המובילים.
כך יהיה לכם יותר פשוט לשריין את התאריך הנוח ביותר מול המוביל שאתם מעדיפים לקחת.
הצעת מחיר חתומה היא חוזה לכל דבר
חלקנו הגדול עבר את זה כבר: המוביל סיכם אתכם על מחיר מראש, אבל ביום המעבר המחיר הולך ותופח לסכומים שלא חלמתם עליהם.
"אבל לא הודעת על זה שיש שולחן בחד השינה", "לא סיכמנו על פירוק של שידה", "לא אמרת שיש שני מקררים", "סגרנו על 30 ארגזים, יש כאן 50 ארגזים".
בכדי למנוע תוספות מחיר מפתיעות ביום ההובלה, מבלי שתהיה לכם יכולת מיקוח כלשהי, דאגו למסור כמה שיותר פרטים מדוייקים כבר בשלב הצעת המחיר.
כך, תוכלו להשוות בין הצעות המחיר השונות שתקבלו, ולדעת שהן מבוססות על מידע מהימן שמסרתם.
כדאי לפרט מראש את כל התכולה שמיועדת להובלה: מספר הקרטונים, הרהיטים, קומה, מעלית, מרחק מהכניסה לבית, האם יש צורך במנוף, האם יש גישה נוחה למשאית, האם יש צורך בשירותי אריזה האם יש צורך בפירוק ובהרכבה של רהיטים וכל נתון שיכול להשפיע על המחיר. אם אינכם בטוחים, שאלו את המוביל מה יכול לגרור תוספת מחיר.
האם הצעת מחיר בווטסאפ נחשבת לחוזה מחייב?
את הפירוט העבירו לחברת ההובלה, בשביל לקבל הצעת מחיר מדויקת כל הניתן. לאחר שהחלטתם על אחת מהצעות המחיר, אל תסמכו על סכום שנאמר לכם בטלפון.
דאגו להעביר לבעל המקצוע את הפירוט בכתב. דואר אלקטרוני, פקס ואפילו העברה דרך הווטסאפ - כל אלו נחשבים לחוזה לכל דבר אם הם בכתב. לא כל חוזה מצריך חתימה של עורך-דין, אך התכתבות בווטסאפ נחשבת לדבר מחייב וקביל משפטית. הצעת מחיר להובלה, היא מסמך משפטי ומחייב לכל דבר. לכן, כדאי להימנע משיחה טלפונית שאף-אחד מהצדדים לא מרגיש באמת מחוייב אליה.
דרשו שהצעת המחיר תחזור אליכם חתומה ומפורטת ככל הניתן.
באופן זה, תהיה לכם אסמכתא חתומה עם כל הסעיפים עליהם דנתם עם חברת ההובלות, דבר שימנע ויכוחים ביום ההובלה. על מה שכתוב, הרבה יותר קשה להתווכח.
חלק מהחברות ישלחו נציג אליכם הביתה כדי להעריך את היקף ההובלה ולגבש הצעת מחיר ברורה ומדויקת.
אם החברה לא שולחת נציג, שלחו לכל הפחות סרטון וידאו שכולל את כל החדרים ואת הכניסה למבנה של הדירה אות אתם עוזבים ושל הדירה אליה אתם עוברים.
מה שבטוח, ביטוח: אל תוותרו על דרישה להצגת פוליסת ביטוח מצד חברת ההובלה
לכל חברת הובלות צריכה להיות פוליסת ביטוח מקיפה שמכסה מקרים מצערים אך קיימים של נזקים לחפצים או לדירה.
דרשו לראות את פוליסת הביטוח מהמוביל, ו-ודאו כי היא בתוקף וכוללת את הכיסויים המתאימים. עוד נתון חשוב שלא תמיד לוקחים בחשבון, הוא לוודא כי הפוליסה על שמו של המוביל.
קיימים מובילים שאם הם נתקלים בבקשה להראות פוליסת ביטוח, הם מציגים פוליסה שאינה על שמם. עוד צעד שיגדיל את רמת הביטחון, הוא הזמנה של חברת הובלה שהעובדים שלה הם קבועים, ולא אקראיים.
חלק מהחברות לוקחות עובדים מהרחוב, ביום המעבר, ואין צורך להסביר עד כמה זה מסוכן (מדובר ברכוש האישי שלכם ובמבנה שבו תתגוררו. אין שום סיבה שאדם זר יחזיק במידע אישי של מצב הנכס שלכם.
שקלו לדרוש מהמוביל לראות את המשכורות האחרונות של העובדים, כדי לראות שהם אכן קבועים ומוכרים לו.
איך להתכונן לשלב אריזת הציוד?
אם תקפידו על צעדים חכמים בעת האריזה, הלחץ שלפני המעבר יהיה נמוך יותר, המעבר עצמו יהיה קל יותר, וכך גם הפריקה בדירה החדשה.
חלק קטן מהלקוחות מעדיף שלא להתעסק עם אריזת הבית שלו, וחברות ההובלה מעסיקות אורזים מקצועיים לשם כך.
יום או יומיים לפני המעבר מגיעים נציגים של החברה ואורזים את כל הבית.
לרובנו, שאורזים בעצמנו, כדאי להקפיד להתחיל באריזה 3-4 שבועות לפני יום המעבר (בהתאם לגודל הבית ולכמות החפצים).
דאגו מספיק זמן מראש לציוד אריזה: קרטונים, טושים, סרטי הדבקה, עיתונים או פצפצים וסכין יפנית.
אל תתפשרו על קרטונים משומשים. ראשית, הם יכולים להכיל בתוכם עש המזון או עש הבגדים. הנזק לא שווה את התועלת שבחיסכון שלהם.
שנית, החפצים האישיים שלכם עלולים להתפזר ברחוב או בתוך המשאית ביום ההובלה. קיימים מספיק מארזי מעבר מלאים שכוללים את כל הציוד הזה.
כאמור, חברת ההובלה משיגה את ציוד האריזה במחירים סיטואנאיים ותוכל אף לספק לכם אותם כחלק מעלות ההובלה הכוללת.
מה לא כדאי לארוז?
עוד לפני שמתחילים לארוז, כדאי לעשות סדר מקיף בכל החפצים בבית, על מנת לתרום או לזרוק את כל מה שלא צריך.
באופן זה, יהיה אפשר להוריד את כמות הארגזים של ההובלה, ולחסוך בזמן אריזה מיותר בעלות הובלה גדולה יותר ובזמן פריקת הציוד בדירה החדשה.
מעבר דירה זו הזדמנות פז למיום כלל הציוד שלנו: להיפטר מכל מה שלא צריך, או שאגרנו עם השנים ללא צורך ממשי, או להתאים את הציוד לצרכים החדשים שלנו.
כבר חודש לפני המעבר, כדאי להתחיל להשתמש במוצרי מזון אותם לא יהיה משתלם להעביר: מוצרים קפואים, שמנים, מוצרי חלב וכן הלאה.
באשר למוצרי הניקיון, מצד אחד יש לוודא שלא ייחסר כלום בימים שלקראת המעבר. מצד שני, אין טעם להוביל חומרי ניקוי כבדים ומיותרים, אשר חלקם אולי כבר פגי תוקף ואשר לא משתלם להוביל אותם. בנוסף, הסיכון שהם יפתחו במהלך העבודה ויהרסו את שאר הציוד במשאית גבוה, ולכן ממילא מוטב להימנע מכך או לארוז אותם בצורה הרמטית ובנפרד משאר הציוד.
איסוף אשפה
אם האריזות הובילו למספר שקיות אשפה, שאתם מותירים אחריכם את אחד הרהיטים, כדיא לדבר עם העירייה המקומית מראש ולבקש שיאספו את הפסולת, והנחיות כיצד ואיפה לשמים אותה.
אם לא תעשו זו, אתם עלולים לקבל דו"ח.
לסיכום, מעבר דירה הוא משימה לא פשוטה, אך בעבודת צוות חכמה, אריזה יעילה, והכנות מדויקות למעבר, יהיה אפשר להעביר את יום המעבר בנעימים ובקלות יחסית.
מהם הדברים הקטנים והמעצבנים שרבים שוכחים במהלך מעבר דירה? להמשך קריאה לחצו כאן.