ניקיון משרד גדול: כך תעשו את זה נכון
ניקיון משרדים היא משימה לא פשוטה, בטח ובטח כשמדובר במשרד גדול. כמה עובדי ניקיון צריך, מהי התדירות הנכונה שתשמור על המקום נקי ומסודר ומה החשיבות בתכנית עבודה מסודרת? כל התשובות במדריך הבא.
בשונה מניקיון בבית פרטי, ניקיון משרדים הופך למתאגר יותר בעיקר בגלל העובדים, שעות הפעילות של המשרד והחדרים השונים שבתוך הבניין.
במדריך הבא, ניתן לכם טיפים קטנים וחשובים שיעזרו לכם לצלוח את המשימה בהצלחה, גם אם מדובר על משרד גדול.
כוח מספרי: כמה עובדים תצטרכו כדי לנקות משרד גדול?
כאמור, בשונה ממשרד קטן שבו תוכלו להסתפק בעובד או שני עובדי ניקיון בלבד, בניקיון של משרד גדול (שעולה על 200 מ"ר) תצטרכו להגדיל את הצוות כדי שהוא יוכל לעבוד בצורה מסודרת ויעילה בכל חלקי המשרד: חדרי הישיבות, המטבח, חדרי השירותים, עמדות העובדים ועוד.
מהי התדירות הנכונה לניקיון משרד?
גם במקרה הזה, גודל המשרד משפיע על תוכנית העבודה. בעוד שמשרד קטן יוכל להסתפק ביומיים עד שלושה של ניקיון, עבור משרד גדול תצטרכו לשקול ניקיון יומיומי שיתומחר שעתית.
כדאי לשים לב, שבמשרדים כאלה, רוב תשומת הלב של העובדים תהיה למטבח ולחדרי השירותים שחייבים ניקיון שוטף ורציף. ולכן, גדי להבטיח ניקיון מירבי ואווירת עבודה נעימה ובריאה, תצטרכו להזמין חברת ניקיון המתחמה במשרדים ולבקש ממנה חלוקה נכונה של העובדים.
למה חשוב לסגור את תכנית העבודה מראש?
עוד לפני שאתם בוחרים את חברת הניקיון המתאימה לכם, חשוב שתנסחו לכם תוכנית עבודה מסודרת ותציגו אותה לחברה. תוכנית זו, תהיה הבסיס לעבודה ועליה לכלול את כל החדרים והחלקים שקיימים במשרד ודורשים ניקיון שוטף.
קחו בחשבון גם את הריהוט, השטיחים, הכיסאות, השולחנות, הדלתות והחלונות. חלקים אלו עלולים להתפספס בסריקה הראשונה ומבלי שיהיו כתובים בצורה מסודרת - הם לא ינוקו.
אלמנט נוסף שעליכם להוסיף לתוכנית העבודה הוא שעות פעילות המשרד. חשוב מאוד לציין אותם במדויק כדי לאפשר לחברת הניקיון לפעול מבלי להפריע לעבודה השוטפת. אם תרצו, תוכלו לכלול בהסכם העבודה גם ניקיון ערב.
את חלוקת העבודה חשוב גם לקבוע מראש כהיא כוללת את חדרי העבודה השונים, את השולחנות, את חדרי הישיבות, השטיחים ועמדות העבודה.
לא פחות חשוב: וודאו את סוגי החומרים בהם משתמשת החברה
ניקיון יסודי, כולל בתוכו חומרי ניקוי שעלולים להדיף ריחות חזקים כמו אקונומיקה או ספריי חיטוי. ולכן, ברוב המקרים העבודה של חברת הניקיון תתחיל כבר בשעות הבוקר המוקדמות (או בשעות הערב אחרי סיום יום העבודה) על מנת שחומרי הניקיון לא יפריעו לעבודה רציפה של העובדים.
בקשו מחברת הניקיון להשתמש בחומרים המוכרים לכולם, כדי לשלול אפשרות של רגישות לחומרים מיוחדים או בעלי ריחות חדשים.
פיקוח ובקרה: וודאו שיש נציג אחראי מטעמכם
הכלל הוא פשוט: ככל שהמשרד גדול, כך יהיה לכם קשה לבקר את עבודת צוות הניקיון. לכן, הקפידו לבחור נציג מטעמכם שילווה אותם בבוקר ויקפיד לעבור איתם על המשימות השונות שעליכם לבצע עוד לפני שהעובדים מגיעים.
במקרים שבהם אתם לא שבעי רצון מהעבודה או שתרצו חזרה נוספת על מקום מסוים, חשוב שהנציג יגיד את זה לחברה ויסביר להם את הציפייה. כך, תוכלו להימנע ממצבים לא נעימים שבהם המשרד יתנהל בתנאי ניקיון ירודים.