ניקיון משרדים: המדריך המלא
משרד נקי ומטופח הוא חלק מהותי בסביבת העבודה ולכן, חשוב להזמין חברת ניקיון מקצועית שתדאג לכך. מה כולל ניקיון המשרד, באיזו תדירות נכון להפעיל את החברה, מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים חברת ניקיון ומה משפיע על המחיר? המדריך המלא לפניכם.
כל משרד, בין אם הוא קטן או בין אם הוא גדול, חייב לשמור על סביבת עבודה נקייה ונעימה עבור העובדים שלו. וכדי שזה יקרה, תצטרכו להיעזר בחברת ניקיון המתחמה בניקיון משרדים.
במדריך הבא נסביר מה כולל ניקיון המשרד, באיזו תדירות צריך לבצע ניקיון למשרד, מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים חברת ניקיון ומה משפיע על המחיר הסופי של העבודה.
מה כולל ניקיון משרד?
ניקיון משרד הוא לרוב עניין יומיומי וכולל בתוכו מגוון רחב של עבודות כמו: טאטוא וניקוי הרצפה, שאיבת השטיחים, ריקון פחים, ניקוי שולחנות ועמדות עבודה וניקוי ותחזוקה שוטפת של המטבחון וחדרי השירותים.
עבור שירותים נוספים כמו: ניקוי המקרר, ניקוי החלונות ופוליש - תצטרכו לשלם תוספת תשלום ולבחון את אופי העבודה אחת לתקופה.
דוגמה נוספת היא במצב שבו יש לכם במשרד שטיחים מקיר לקיר. המחיר שתשלמו על עבודת צוות הניקיון לא יכלול את הניקוי שלהם, מעבר לשאיבה רגילה. ולכן, במקרים כאלה, תצטרכו לשלם תוספת או להזמין חברה נפרדת שמתמחה בניקוי שטיחים.
באיזו תדירות צריך לבצע ניקיון למשרד?
משרד קטן – משרדים קטנים, בסדר גודל של 60 עד 90 מ"ר, צריכים לרוב ניקוי של פעם או פעמיים בשבוע ומספיק עובד ניקיון אחד.
משרד בינוני – משרדים בינוניים, בסדר גודל של עד 200 מ"ר, הם זקוקים לניקוי יומיומי בן כמה שעות, ובנוסף תחזוקה שוטפת בשירותים ובמטבחון. לשם כך, אפשר להסתפק בעובד ניקיון אחד.
משרד גדול – למשרדים גדולים בסדר גודל של מעל 200 מ"ר צריך צוות גדול יותר (2-3 עובדים) שעובד קבוע לאורך כל שעות היום.
עם זאת חשוב לציין, התדירות לא נקבעת תמיד לפי גודל המשרד, אלא לפי היקף הפעילות בו. כבר יצא לנו לראות משרדים קטנים של 60 מ"ר שבהם העובדים עובדים ממש סביב השעון, מה שמצריך כמובן תדירות גבוהה יותר של ניקיון.
מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים חברה לניקיון משרד?
בדקו את האמינות והניסיון של החברה – קודם כל, מומלץ להזמין חברת ניקיון שמתמחה במשרדים ולא רק בניקיון דירות. במקרה שעובד הניקיון מגיע לאחר שעות העבודה, עדיף לפגוש אותו בפעמים הראשונות כדי לוודא שהמשימות מתבצעות כשורה.
כמובן שאנו במקצוענים כבר עושים עבורכם את העבודה הזו ולפני שאתם ממהרים לבחור את חברת הניקיון שלכם, תוכלו להתרשם מהן, לבדוק את הציונים שהן קיבלו מלקוחות קודמים ולקרוא את חוות הדעת שלהם.
ודאו שיש לחברת הניקיון רישיון ממשרד התמ"ת – חשוב מאוד להעסיק חברת ניקיון הוגנת שמחזיקה ברישיון מטעם משרד התמ"ת, דבר המבטיח שהיא אינה מנצלת את עובדיה, שמגיעים לרוב מאוכלוסיות מוחלשות, ושומרת על הזכויות הסוציאליות שלהם כחוק.
איך מתנהלים מול חברת הניקיון?
ערכו סיור עם מנהל חברת הניקיון – חשוב לערוך סיור עם מנהל חברת הניקיון כדי שיראה את המשרד, יוכל לזהות את צרכי הניקיון שלכם וייתן הצעת מחיר בהתאם. טיפ נוסף: אל תסגרו עם חברת הניקיון הראשונה שאתם מדברים איתה, קחו כמה הצעות מחיר.
סגרו תכנית עבודה מסודרת – חשוב להבהיר לחברת הניקיון מהם צרכי הניקיון של המשרד, בין אם זה יומיומי (שירותים ומטבחון בעיקר) או פעם-פעמיים בשבוע. בנוסף, מומלץ להתאים את ניקוי המשרד לשעות העבודה. אם המשרד לא פעיל בשעות הערב למשל, עדיף לסגור עם חברת הניקיון שהצוות שלהם יגיע כשהוא ריק.
תקשורת עם עובדי הניקיון – חשוב מאוד שתהיה תקשורת יומיומית ברורה עם עובדי הניקיון, למרות שלחלק מהם אין עברית ברמה טובה. במקרה שמדובר במשרד עם עובד ניקיון קבוע, מומלץ לוודא עם חברת הניקיון שהוא דובר עברית או אנגלית. בנוסף, דרשו מחברת הניקיון עובד קבוע שאתם מכירים וסומכים עליו ולא צריך להסביר לו הכל מהתחלה.
בחרו חומרי ניקיון ידידותיים – במקרים בהם חברות הניקיון עובדות בזמן שהמשרד פעיל, חשוב להקפיד על שימוש בחומרי ניקוי ידידותיים בסביבת אנשים. כמו כן, מומלץ לוודא שאין רגישות מסוימת לחומרי ניקוי בקרב העובדים.
בדקו שחברת הניקיון גמישה – חשוב לוודא שחברת הניקיון גמישה ויכולה להגיע במקרי חירום, כמו הצפה, או ניקוי לאחר מסיבת משרד או ישיבה מיוחדת בשעות הערב.
מה משפיע על המחיר של ניקיון משרדים וכמה זה עולה?
מחיר ניקיון המשרד - מחיר של ניקיון המשרדים מושפע מכמה גורמים: גודל המשרד, מספר עובדי הניקיון, תדירות הניקיון, עבודות מיוחדות והוצאות נוספות כמו אספקת מוצרי טואלטיקה.
התשלום לחברת הניקיון יהיה לרוב חודשי וייקבע בתום סיכום על תוכנית מסודרת לגבי אופן ניקוי המשרדים: יומיומי (לכל אורך היום או מספר שעות) או כמה פעמים בשבוע, כל כמה זמן שואבים שטיחים או שוטפים רצפה ומתי מנקים חלונות ומקררים.
אחריות של חברת הניקיון – חשוב לוודא שחברת הניקיון מבטחת את העובדים שהיא שולחת לניקיון המשרד, ושהיא לוקחת אחריות על כל נזק שייגרם למשרד או לציוד משרדי כתוצאה מעבודת הניקיון. במקרה שעובד הניקיון הקבוע אינו יכול להגיע, חברת הניקיון אחראית למצוא לו מחליף בהקדם האפשרי.
חשוב לציין - בכל מקרה אנחנו ממליצים לכם לקחת כמה הצעות מחיר ולדרוש מנציג החברה שיגיע אליכם לסיור במשרדים. רק כך הוא יוכל להתרשם באמת ממורכבות העבודה, מהצרכים שלכם וכמובן לתת לכם הצעת מחיר מבוססת שהוא יכול לעמוד מאחוריה.