ניקיון קבוע במשרד: כל מה שחשוב לדעת
מה כולל ניקיון קבוע במשרד?
ניקיון משרדים היא לרוב עבודה יומיומית, שתלויה בגודל המשרד, וכוללת בתוכה תחזוקה שוטפת כמו: ניקוי הרצפה, שאיבת השטיחים, ניקוי השולחנות, ניקוי חדרי השירותים, ריקון הפחים וניקוי המטבחון.
עבודות גדולות יותר כמו: ניקוי חלונות וניקוי מקררים יתבצעו באופן תקופתי - בהתאם לצורכי המשרד ובכפוף להסכם שנקבע עם חברת הניקיון.
כדאי לדעת: ברוב המקרים, חברות הניקיון לא יבצעו ניקוי שטיחים מקיר לקיר, אלא שאיבה בלבד. ולכן, תצטרכו להזמין עבורם חברת ניקיון נפרדת.
באיזו תדירות יבוצע ניקיון המשרד?
משרד קטן
עבור משרדים קטנים בגודל שנע בין 60 ל-90 מ"ר, יספיקו שירותי ניקיון בתדירות של פעם או פעמיים בשבוע ולשם כך, יוקצה עובד ניקיון אחד.
משרד בינוני
עבור משרדים בינוניים בגודל של עד 200 מ"ר תצטרכו לתחזק ניקוי יומיומי בן מספר שעות. בנוסף, תעשה גם תחזוקה שוטפת במטבחון ובשירותים. גם במקרה כזה, ניתן להסתפק בעובד ניקיון אחד.
משרד גדול
לעומת זאת, משרדים גדולים שגודלם מעל 200 מ"ר ידרשו ניקוי יומיומי ותחזוקה שוטפת לאורך כל שעות הפעילות ועבור כך, יוקצה צוות ניקיון שנע בין 2-3 עובדים.
חשוב לציין: תדירות הניקיון לא נקבעת רק על-ידי גודל המשרד, אלא לפי היקף הפעילות. למשל, במקרה שיש משרד גדול שבו חצי מהעובדים עובדים מהבית, לא יהיה צורך בצוות ניקיון גדול.
זקוקים לניקיון במשרד? הזמינו חברת ניקיון מקצועית המתמחה בניקיון משרדים בפיקוח המקצוענים.
איך מתנהלים מול חברת הניקיון?
ודאו שיש לחברה רישיון
לפני שאתם סוגרים עם חברת הניקיון, וודאו שהם מחזיקים ברישיון עבודה מטעם משרד התמ"ת. רישיון זה, מבטיח שמדובר בחברה מוסמכת שלא מנצלת את עובדיה ושומרת על הזכויות הסוציאליות שלהם כחוק.
דרשו ביקור מקדים
ביקור מקדים במשרד עם נציג מטעם חברת הניקיון הוא חשוב ביותר ודרכו, ניתן יהיה להעריך את מורכבות העבודה וצורכי הניקיון כדי להפיק הצעת מחיר מתאימה.
טיפ: ניקיון משרד הוא פעולה יומיומית וקבועה כך, שאתם לא רוצים לסגור חוזה ארוך טווח עם חברה לא אמינה. קחו מספר הצעות מחיר והשוו ביניהן.
בחנו את הצעת המחיר
במקרה של נקיון משרדים, הצעת המחיר שתקבלו תהיה דומה לתוכנית עבודה מסודרת, ועליה להיות חלק בלתי נפרד גם מחוזה העבודה.
דוגמה לסעיפים שצריכה לכלול הצעת מחיר של חברת ניקיון משרדים:
1. גודל המשרד.
2. תדירות ניקיון (לדוגמה: כל יום, שלוש שעות בכל פעם).
3. אילו שירותים ניתנים במסגרת הניקיון היומי (לדוגמה: ניקוי שולחנות ושירותים, תחזוקת המטבחון).
4. מה כולל ניקיון תקופתי (פינוי מקרר אחת לשבוע, ניקוי חלונות אחת לחודש).
5. שעות הפעילות (ניקוי בשעות העבודה או אחרי שהעובדים הולכים).
6. ניקיון עבור אירועים חריגים או חגיגיים (הצפה, שיפוץ או מסיבת משרד).
7. אספקת חומרי ניקיון.
טיפ: במקרה שאתם זקוקים לעובד ניקוי קבוע, ודאו שחברת הניקיון שולחת מישהו שדובר עברית או אנגלית, זה ימנע קצרים בתקשורת במהלך העבודה השוטפת.
השוו את המחיר
אחרי שאתם מקבלים את הצעת המחיר מחברת הניקיון, השוו אותה למחירון המומלץ שמופיע בהמשך. בנוסף, ודאו שהמחיר כולל בתוכו את סעיף המע"מ.
ודאו שיש אחריות על העבודה
עובדי הניקיון נמצאים במשרד שעות ארוכות, משתמשים בחומרי ניקוי ולעיתים משתמשים בציוד כבד. לכן, חשוב לוודא שחברת הניקיון לוקחת אחריות על כל נזק שנגרם לציוד המשרדי, לרהיטים ולמוצרי החשמל בעקבות הניקיון או החומרים השונים. בנוסף, במקרה שבו עובד הניקיון הקבוע לא מגיע, על חברת הניקיון לעדכן על כך לפחות יום מראש ולמצוא לו מחליף בהקדם.