מה הכי חשוב לכם בבחירת בעל מקצוע?
מה הכי חשוב לכם כשאתם בוחרים בעלי מקצוע? מסתבר שרוב האנשים עסוקים פחות במה שחשוב להם ויותר במה שהם חוששים שיצטרכו לוותר עליו. חפשו את עצמכם במאמר הזה
כששואלים אנשים מה הם מחפשים בבעלי מקצוע, הם בדרך-כלל מדברים על ניסיון, מקצועיות, אמינות, מחיר ו/או שירות טוב.
איך לבחור בעל מקצוע?
ובכן, ברור שכולנו מעדיפים את בעלי המקצוע המנוסים על הטירונים, את המקצועיים על חסרי היכולת. אז איך עושים את זה?אתרו בעל מקצוע מתאים
כמובן שנרצה בעל מקצוע מומחה, אדיב ואמין. אך איך מוצאים אותו?
הזמינו בעל מקצוע ממקור אמין שעורך פיקוח ובקרה על בעלי המקצוע, שמכיר אותם, ייתן לכם גב ויעניק לכם סיוע באם חלילה משהו ישתבש. חשוב לחפש בעל מקצוע שעובד באזור שלנו.
טכנאי מקררים מחיפה לא יגיע לתקן תקלה בבאר שבע ואם כן, אתם תשלמו על הדלק. חפשו וקראו המלצות של גולשים על בעל המקצוע ואיכות השירות.
ככל שתתרשמו ממספר רב יותר של המלצות גולשים, כך תוכלו להיות בטוחים שהן אמינות, ושלא נכתבו על ידי אשתו, ילדיו וחבריו הקרובים.
אם אתם מחפשים בעל מקצוע לשיפוץ או בניית פרגולה, כלומר קריאה לא מיידית, העמיקו את סקר השוק ופנו ביוזמתכם לממליצים קודמים.
בקשו מבעל המקצוע המלצות מלקוחות קודמים ותמונות להמחשה.
הגדירו את התקלה
נסו לאפיין ככל האפשר את הפנייה במדויק. האם המים בכיור לא מתנקזים באותה מהירות כמו פעם או שהניקוז סתום לגמרי? המזגן עובד אך לא מקרר או לא עובד כלל?
הגדרות אלו יעזרו לבעל המקצוע לאתר את התקלה במהירות וכמו כן יאפשר לכם לקבל הצעת מחיר כבר בטלפון. שימו לב כי אם התקלה אחרת ממה שאתם אבחנתם מחיר התיקון יכול להשתנות.
בצעו סקר שוק
בשלב זה מצאתם מספר בעלי מקצוע שמתאימים לביצוע העבודה. אם מדובר בעבודה לא דחופה כדאי לבקש הצעות מחיר בכתב שתוכלו להשוות ולבחור בבעל המקצוע המתאים לכם ביותר.
גם אם מדובר בעבודה דחופה ניתן להתקשר ליותר מחשמלאי או אינסטלאטור אחד על מנת להשוות מחירים.
כמו כן כדאי להתרשם ממחירונים מומלצים בתחום. זהירות - הצעות מחיר נמוכות מדי עלולות לעלות ביוקר.
אל תתפשרו על המלצות ומתן משוב
בגמר העבודה דרשו תעודת אחריות המפרטת את תיאור העבודה שנעשתה, מה כוללת האחריות ולאיזו תקופה. במקביל דרשו חשבונית שתעיד על השלמת העסקה והעברת התשלום.
מה חשוב לכם בבעל המקצוע שלכם?
את הישרים והאמינים על הרמאים והמפשלים, הזולים על היקרים ואלו שמעניקים שירות טוב על אלו שבעיניהם שירות טוב הוא דרישה מוגזמת.
אצל רוב האנשים, אגב, יש חשיבות מיוחדת לחלק מהגורמים שהוזכרו אך לא לכולם.
לדוגמא, רבים יבחרו בעל מקצוע לפי המוניטין שלו, שהם מניחים שמעיד על מידת המקצועיות והניסיון שלו, ואפילו יסכימו לשלם יותר על כך.
אחר-כך הם עלולים להתאכזב מהאופן בו הוא מתייחס אליהם, וזה אולי ישנה את סדר העדיפויות שלהם בעתיד, אבל נכון לשעת הזמנת השירות (או השאלה בסקר) הם מדברים על מוניטין.
יש אנשים שמוכנים להתפשר על שירות ואפילו על המקצועיות למען האמינות - כלומר, הם מעדיפים את מי שפיו ולבו שווים ולא ירמה אותם.
גם אם בסופו של דבר הם יודעים שיקבלו ממנו תמורה פחות טובה לכספם.
עסקים רבים נבנים מלקוחות חרדים כאלה, ומוכנים לשמש "פסיכולוגים" של הלקוח הלחוץ, שלרוב גם מוכן לשלם.
אבל מה בקשר למישהו שיהיו לו כל הדברים האלה - גם אמינות, גם מקצועיות, גם ניסיון מספיק וגם מחיר הוגן ושירות טוב לפני, בזמן ואחרי? למה בעצם צריך לוותר?
מה אומרים הסקרים?
סקר שנערך עבור המגזין האמריקני Man`s Journal בשנת 2006 העלה את הממצאים הבאים לגבי השיקולים בבחירת בעל מקצוע:
26 אחוז מהנשאלים אמרו שהשיקול הכי חשוב בבחירה הוא מקצועיות (Professionalism).
17 אחוז מהנשאלים אמרו שהשיקול החשוב הוא מהימנות (Credibility).
13 אחוז אמרו שהשיקול שהכי חשוב להם הוא ניסיון (Experience).
12 אחוז אמרו שהשיקול החשוב ביותר בבחירת בעל מקצוע הוא שירות טוב (Service).
8 אחוז אמור שבאופן גורף יעדיפו לשכור את שירותיו של איש מקצוע שהיה להם איתו ניסיון קודם חיובי או לפחות סביר.
16 אחוז אמרו שכל השיקולים חשובים במידה שווה.
8 אחוז ציינו שיקולים אחרים / לא ידעו / לא השיבו / אמרו שאף אחד מהנ"ל לא חשוב להם.
הכי מעניין, אולי, להתרכז באותם 16 אחוז שאמרו שהכל חשוב במידה שווה. אם הכל חשוב במידה שווה ואסור לוותר על שום דבר.
אז אותם אנשים, שישית מהאוכלוסייה, כנראה לא יתפשרו ויחפשו את מי שיענה על כל הקריטריונים.